poniedziałek, 30 czerwca 2014

Ten kto śledzi bloga zapewne zauważył, że co jakiś czas zdarza mi się wrzucić cytat, bądź krótkie opowiadania. Jestem typem zbieracza-szukacza. Mam kilka zeszytów ze złotymi myślami, które gdzieś wpadły mi w oko. Mam tomiki wierszy oraz perełki z aforyzmami i historyjkami. Z szafki się wylewają, ale nie poprzestaję!
Od czasu do czasu tymi, w moim uznaniu, najbardziej wyjątkowymi, będę dzielić się z Wami na blogu.
Ku pamięci!


Chłopiec zapytał mamę:
- Dlaczego płaczesz?
- Ponieważ jestem kobietą.
- Nie rozumiem - powiedział. 
Jego mama przytuliła go i powiedziała - I nigdy nie będziesz tego rozumiał.

Później chłopiec zapytał tatę:
- Dlaczego mama tak często płacze?
- Wszystkie kobiety płaczą bez powodu - usłyszał od ojca.

Mały chłopiec dorósł i stał się mężczyzną, który nadal się zastanawiał, dlaczego kobiety płaczą. Postanowił więc uklęknąć, złożyć ręce i zapytać: - Boże! Dlaczego kobiety tak łatwo płaczą?

-Kiedy tworzyłem kobietę zrozumiałem, że musi być wyjątkowa. Zrobiłem jej ramiona na tyle silne, aby mogła udźwignąć ciężar świata, ale na tyle delikatne, by mogła w nich utulić smutki bliskich. Dałem jej wewnętrzną siłę, aby zniosła porody. Dałem jej wytrwałość i cierpliwość, która pozwoli jej wytrwać, kiedy wszyscy inni się poddają. Dałem jej czułość, żeby kochała bezwarunkowo swoje dzieci. Dałem jej siłę
i mądrość, aby nawet w trudnych chwilach stała u boku męża. Stworzyłem ją bowiem z żebra mężczyzny, po to, aby chroniła jego serce. Na koniec, dałem jej możliwość ronienia łez, kiedy będzie tego potrzebowała. Widzisz synu - powiedział Bóg - piękno kobiety to nie jest jej wygląd, sposób w jaki nosi ubrania, czy upina włosy. Piękno kobiety jest widoczne w jej oczach, ponieważ są to drzwi do jej serca - miejsca, w którym mieszka miłość.
Autor nieznany
fot. Bogdan Żak; Zdjęcie staruch, z naszej sesji narzeczeńskiej


0 komentarze:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz i pozdrawiam!